Party

Urodzinowo – imieniowo

09.05. mój mąż obchodził urodziny, a zarazem imieniny. Zaprosiliśmy najbliższą rodzinę… rodziców, rodzeństwo, kuzyna z żoną… i uzbierało się 13 osób dorosłych + 4 dzieci. Zobowiązana byłam do przygotowania jakiegoś jedzenia, w czwartek upiekłam ciasto na tort czekoladowy, w piątek blaty ciasta przełożyłam masą figowo-kokosową, całość polałam białą czekoladą wymieszaną ze zmiksowaną miętą – tak aby tort był zielony, ponieważ tort przypominał boisko piłki nożnej.

Jeśli chodzi o konkrety jedno z dań to wołowina z bakłażanem i ogórkiem:

– ok. 1 kg wołowiny

– czosnek

– cebula

– bakłażan

– ogórek zielony

– młoda kapusta

– marchewka

– przyprawy, oleje

Wołowinę w 3 dużych kawałkach  przysmażyłam na gorącym tłuszczu, aby białko mięsa się ścieło, później doprawiłam solą i pieprzem. Całość zapakowałam do worka do pieczenia, dodałam czosnek i cebulę i włożyłam do piekarnika 180 st.  na ok. 1,5 h. Następnie wyjęłam wołowinę z worka do wystygnięcia. W tym czasie pokroiłam w paseczki bakłażana,  przysmażyłam na patelni w oleju rzepakowym, doprawiłam papryką ostrą, pieprzem, dodałam pokrojonego ogórka. Wołowinę pocięłam w paseczki i dodałam do gotowego bakłażana i ogórka, do całości dodałam ok. 1/2 łyżeczki sosu sojowego. Do tego dania przygotowałam surówkę z młodej kapusty i marchewki, którą zalałam gorącą zalewą: olej rzepakowy ( 1/3 szkl ), ocet balsamiczny ( 1 łyżeczka), sos sojowy ( 2 łyżeczki), cukier ( 1 łyżeczka). Surówki niestety nie ma na zdjęciu 😦   Danie bardzo smakowało !

11251676_939628082766211_1611613645_nKolejne danie to szaszłyki z cielęciny:

– ok. 1 kg cielęciny

– zielone szparagi

– ser mozzarela

– boczek wędzony

– młode ziemniaki

– pomidory koktajlowe

– cebula

Cielęcinę doprawiłam solą, pieprzem, tymiakiem, rozmarynem i ugotowałam w całości w szybkowarze, szparagi i ziemniaki podgotowałam tak aby były miękkie ale nierozpadające się 🙂 Gdy mięsko było gotowe pokroiłam w duże kostki, szparagi pociełam na mniejsze kawałki owinęłam je serem i boczkiem. Nakuwałam na patyczki: cielęcina, szparagi z boczkiem i serem, pomidor, cebula, ziemniaczki. Przed podaniem podgrzałam w piekarniku, serek fajnie się roztopił.

Danie wyglądało bardzo fajnie i super smakowało.

11257694_939628312766188_1262860914_nDodatkowo podałam sałatki, kiełbaskę „swojskiej roboty” z grilla… zimne zakąski i napoje 🙂

Skomentuj

