Szparagowo

Sezon w pełni.

Wiedzliście, że szparagi są bylinami – raz sadząc można każdego roku cieszyć się świeżymi warzywkami z własnego ogrodu. Szparagi to mega bomba witaminowa, mają dużo witamin i minerałów, działają przeciwnowotworowo, posiadają dużo kwasu foliowego, szparagi stymulują pracę nerek – świetnie oczyszczają organizm.

Przepisów na ich przygotowanie jest „od wyboru do koloru”. Najlepsze są chyba takie prosto „z wody”. Popularne są białe, choć te zielone czy filetowe coraz częściej goszczą na naszych stołach. Osobiście zielone lepiej się obiera (mówią, że nie trzeba wcale jednak myślę, że lepiej troszkę oskrobać skórkę). Jak dla mnie jedyny mankament szparagów to właśnie ich obieranie :/

Dziś eksperymentalnie ugotowałam na obiad właśnie zielone szparagi, co ciekawe po ugotowaniu jeszcze gdzieś czuć było skórkę, ale bardzo fajnie było ją widać co więcej bez problemu szło ją usunąć właśnie po wyjęciu z wody.  Ale co do eksperymentu, rozpuściłam na patelni troszeczkę masła wrzuciłam płatki owsiane przysmażyłam je, dodałam ugotowane szparagi posypałam chili i słodką papryką…chrupiąco – ostre połączenie 🙂

Skomentuj

