Truskawki, truskawki …

Słodkie, pełne uroku, uwielbiane TRUSKAWKI !

I nadszedł ten czas truskawki są wszędzie 🙂 Są jednym z moich ulubionych owoców, cieszę się że mogę się nimi zajadać – prosto z krzaczka – wtedy smakują najlepiej. Mam to szczęście, że mogę do woli zbierać truskawki z działki mojego kuzyna 🙂 Walory smakowe to pierwsza sprawa oczywiście, drugą kwestią są właściwości odżywcze i lecznicze: obniżają cholesterol, mają niski indeks glikemiczny, chronią przed chorobami serca, działają antywirusowo, przyspieszają metabolizm itd. Nic tylko jeść, jeść … są niskolaryczne jeśli nie połaczymy ich z bitą śmietaną, czy lodami. 🙂

Nigdy nie robiłam żadnych przetworów, w tym roku zdecydowałam się na dżem truskawkowy, z ok 2 kg owoców wyszło mi 8 niewielkich słoiczków i uwierzcie nawet najlepszy dżem ze sklepu nie smakuje tak jak ten domowy. Jeśli macie chęci to nic trudnego – zachęcam !  Z racji na mój dżemowy debiut dla pewności kupiłam „dżemfix”, dodałam go do truskawek całość wrzuciłam do dużego garnka gotowałam tak długo aż owoce zrobiły się „rozpadające” podusiłam – nie na zupełna papkę, celowo chciałam aby dość duże kawałki owoców pozostały, dalej dodałam cukier, znacznie mniej niż podano na opakowaniu „fixa” można dodać ksylitol. Słoiki wyparzyłam, powlewałam do nich powstałą masę, zakręciłam szczelnie i już. Całość trwala max 0,5 h. Pamiętajcie dodajcie do gotujących się truskawek sok z cytryny wtedy kolor dżemu będzie  wspaniale czerwony !
Dodatkowo zapewniłam Antkowi atrakcję w postaci opisywanania naklejek na słoiczki. #strawberry#jam#handmade# 🍓

 A jakie nam ładne wyszły, pięknie dekorują szafkę w kuchni. Jak widać same zalety ! 

IMG_0294

IMG_0303

FullSizeRender

Skomentuj

