Jak rozpocząć dzień.

Kulinarny start.

” Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi”

Śniadanie wg definicji to posiłek spożywany w godzinach porannych. W zależności od tradycji narodowej składa się z różnych potraw – od lekkich i prostych do bardziej sycących i skomplikowanych.

Śniadanie jest uważane przez dietetyków za posiłek najważniejszy dla zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu – ma dostarczać energii, co po nocnej przerwie jest bardzo istotne.

Od czego zdrowo rozpocząć dzień, aby mieć siły i chęci do działania w ciągu dnia.

Wiele osób zjada tradycyjnie śniadanie, czyli kanapki z wędlinami, serami itp.

A ja polecam dwa sprawdzone przepisy, które są przyjemne, smaczne i nie są to kanapki. 🙂

Wtrącę jeszcze, że na pusty żołądek warto wypić wodę z cytryną, wspomaga produkcję żółci w wątrobie, która to reguluje trawienie i wchłanianie tłuszczów oraz witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E, K. Razem z żółcią wydalany jest cholesterol, kwasy żółciowe, leki, toksyny.

Wodę z cytryną można zastąpić świeżym sokiem z grejpfruta, który jest pogromcą tłuszczu, zabija bakterie i wspomaga odchudzanie.

A teraz przedstawię 2 propozycje zdrowego śniadanka:

1.

 Omlet z jajek z bananem i wiórkami kokosowymi.

  • 2 jajka
  • 1 banan ( dojrzały )
  • 1-2 łyżek wiórków kokosowych
  • cynamon – szczypta

Jajka ubijam na pianę, dodaję do nich rozkruszonego banana i wiórki całość razem miksuję. Tak przygotowaną masę wrzucam na rozgrzaną patelnię z rozpusczoną prędzej minimalną ilością masła klarowanego. Czekam aż masa się przyrumieni i przekręcam na drugą stronę. Danie jest gotowe gdy placuszek się nie rozkleja  🙂 – na koniec posypać cynamonem.

Jajka – mają dużo cennych właściwości  które korzystnie wpływają na gospodarkę lipidową organizmu i stanowią cenne uzupełnienie diety odchudzającej.

Jajo na śniadanie = spalanie tłuszczyku + brak chęci na podjadanie.

Banany –  zawierają naturalne cukry sacharozę, fruktozę, glukozę i dużo błonnika. Co sprawia, że omlet jest słodki. Są bogatym źródłem potasu, żelaza, witamin z grupy B. Te żółte owoce dodają dużo pozytywnej energii.

Wiórki kokosowe –  poprawiają pracę kosmków jelitowych.

Cynamon –  przyspiesza przemianę materii, reguluje proces trawienia, wpływa korzystnie na  pracę nerek.

11375355_161069740892523_1196046818_n

2.

Owsianka to moja kolejna propozycja.

Wiele osób nie lubi płatków owsianych. Należy się do nich przekonać, bo potrafią być smaczne. Moja owsiankę przygotowuje sobie już wieczorem, zalewam 3 łyżki płatków owsianych gorącą wodą, posypuje cynamonem. Rano płatki są miękkie i można je połączyć z owocami, świetne są banany które osłodzą nam danie. Idealnie komponują się z jogurtem naturalnym, mlekiem, śliwkami suszonymi czy orzechami. Taka dawka energii pozytywnie wpłynie na cały dzień.

f29087db607bd0c7e39c74ed9fd40c45

Płatki owsiane – bogactwo białka, aminokwasów, błonnika. Nasycacają żołądek, co z kolei ogranicza sięganie po „niezdrowe”przegryzki.  Pozytywnie wpływają na sprawność fizyczną i psychiczną.

Śliwki suszone – regulują trawienie, chronią przed wolnymi rodnikami. Śliwki są polecane zwłaszcza kobietom po trzydziestce w celu przyspieszenia metabolizmu 🙂

Orzechy – jako ciekawostka: ostatnie badania wykazały, że osoby, które wprowadziły do swojej diety orzechy, ważą mniej niż osoby, które zjadają orzechy bardzo rzadko.

Smacznych śniadań !

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s