Nie tylko ogórki…

…muszą być kiszone.

Buraki, bo o nich dziś mowa są mega wartościowym warzywem, bomba:

  • Witamin: A, B1, B2, B3, B4, B5, B6, B12, C
  • Pierwiastków:  żelaza, potasu, magnezu, wapnia, fosforu, miedzi, chloru, fluoru, cynku, boru i wielu innych.

Ponadto:

  • Posiadają zdolność hamowania, cofania rozwoju komórek rakowych, zwalczają wolne rodniki
  • Obniżają ciśnienie tętnicze
  • Pokonują niedokrwistość – walka z anemią
  • Działając zasadotwórczo – skutecznie walczą z kacem
  • Oczyszczają wątrobę
  • Pomagają przy problemach z przewodem pokarmowym tj. zgaga, wrzody
  • Zawierają błonnik = pomocne przy diecie odchudzającej
  • Wspomagają pracę nerek, jelit usuwając toksyny
  • Źródło kwasu foliowego = prawidłowy rozwój płodu
  • A tryptofan odpręża i daje poczucie szczęścia  🙂

Buraków nie powinni zjadać chorzy na cukrzycę, bo mogą gwałtownie podnieść poziom cukru we krwi.

Robiąc ogórki małosolne, stwierdziłam że zakiszę również buraki. Zakwas, który mam nadzieję wyjdzie jest ponoć bardzo dobry, a buraki można wykorzystać np. do sałatki.

Surowe buraki obrałam,  pokroiłam w plastry ułożyłam w słoiku, zalałam wodą z solą kamienną, wypałam kilka ziarenek gorczycy, dołożyłam kilka ząbków czosnku, koperek i szczelnie zakręciłam.

05db7da9180b64b44218dbbe293bee76

Teraz pozostaje czekanie 3-5 dni 🙂

A jak pięknie wyglądają czerwone cudeńka w  słoiku –  ekstra dekoracja 🙂

 

 

Skomentuj

